Thursday, April 19, 2012

Let the heart burst!!


Assalamualaikum dear friend.
 Today, I'm just want to share 1 puisi (i guess) yang aku rasa sangat kene dengan aku. Dah lupa amik kat mana puisi ney tapi I'm just love it..

perempuan pakai buang

waktu ini
aku mahu tunduk serendah-rendahnya
umpama dipijak hina rebah menyentuh bumi.
menguis ranap lama mencarik-carik hati.

sekali lagi aku ditetak mati sendiri.
sekali lagi aku dicerca emosi memerli.
sekali lagi aku diheret ke arah sepi.

dia dipinjamkan untuk aku sementara cuma.
cukup untuk senyum sebeberapa purnama.
cukup juga untuk membenci sampai bila-bila.

sadis ini tak perlu didiskribsi dalam
hanya dengan redup mata memandang sayu
sudah mampu mengganti adu.

seumpama perempuan pakai buang.

disayang mula, dibiar lupa akhirnya.
cerita itu diulang-ulang.
bagai tiada berpenghujung
sentiasa tersadung.

4 kumen:

Anonymous said...

ini sangat mendalam

Nurul Anati said...

yep and dats y i love it..

Fuza Marquis said...

Anatiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
Kite baru terjumpa your blog (':
Rinduuu


Btw, puisi ni menyedihkan okayyy.

Nurul Anati said...

heee..
kite memang asyik tukar jew name blog..

kan, mmg sedey pon klu mengerti puisi ney..